Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αξιολόγηση της απόδοσης εργαζομένων: 7 συμβουλές για να προετοιμαστείς καλύτερα.

Η ετήσια αξιολόγηση της απόδοσης, ενδεχομένως είναι μία διαδικασία που αγχώνει ένα σημαντικό ποσοστό εργαζομένων. Έχεις σκεφτεί, όμως, αν αυτές οι συζητήσεις μπορούν να αποτελέσουν το κλειδί για την εξέλιξη της καριέρας σου και την εργασιακή σου ικανοποίηση; Είτε έχεις πολλά χρόνια εμπειρίας είτε είσαι νέος/νέα στον χώρο εργασίας, το να γνωρίζεις πώς να διαχειριστείς την ετήσια αξιολόγηση της απόδοσής σου είναι εξαιρετικά σημαντικό για να αξιοποιήσεις στο έπακρο αυτή την ευκαιρία.

ένας άνδρας χαμογελάει

7 συμβουλές για την προετοιμασία της ετήσιας αξιολόγησης της απόδοσής σου

1. αξιολόγησε την επαγγελματική σου πορεία

Πριν μπεις στο meeting, αφιέρωσε λίγο χρόνο για μία ειλικρινή αυτο-αξιολόγηση:

  • Αξιολόγησε τις επιδόσεις σου μέσα στο έτος, τονίζοντας τόσο τις επιτυχίες όσο και τις προκλήσεις.
  • Επανεξέτασε την πρόοδο των στόχων σου σε σχέση με αυτούς που είχες θέσει το προηγούμενο έτος.
  • Προσδιόρισε τους τομείς στους οποίους έχεις συμβάλει στην προώθηση των στόχων της εταιρείας ή και της ομάδας σου.

Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου σχετικά με τα θετικά και τα αρνητικά σου σημεία. Θυμήσου, ακόμη και αν είσαι νέο μέλος της ομάδας, έχεις πολύτιμες γνώσεις να μοιραστείς. Οι managers εκτιμούν μια ειλικρινή αυτο-αξιολόγηση που φανερώνει πρόοδο και θέληση για βελτίωση.

2. θέσε τις βάσεις για την επιτυχία

Για να κάνεις την ετήσια αξιολόγηση της απόδοσής σου πραγματικά αποτελεσματική:

  • Πήγαινε προετοιμασμένος/η με σημειώσεις και θέματα προς συζήτηση.
  • Ανάφερε συγκεκριμένα παραδείγματα των επιτευγμάτων και των προκλήσεων που είχες να αντιμετωπήσεις.
  • Να είσαι ανοιχτός/ή στο feedback από συναδέλφους και προϊσταμένους.

Μην διστάσεις να αναφέρεις τα projects που δεν εξελίχθηκαν όπως είχες προγραμματίσει. Αντίθετα, παρουσίασε τι έμαθες και πώς σε βοήθησαν να εξελιχθείς εκείνες οι εμπειρίες. Αυτή η προσέγγιση αναδεικνύει τη δέσμευσή σου για συνεχή πρόοδο.

Επίσης, μην παραλείψεις να έχεις τις σημειώσεις σου μαζί, για να βεβαιωθείς ότι θα αναφερθείς σε όλα τα βασικά σημεία που θέλεις. Ο αυτοσχεδιασμός κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης μπορεί να οδηγήσει σε παράλειψη σημαντικών θεμάτων.

3. καθόρισε τους στόχους σου

Η ετήσια αξιολόγηση της απόδοσής σου είναι η ιδανική στιγμή για τον καθορισμό στόχων. Εξέτασε:

  • Βραχυπρόθεσμους στόχους που θα ενισχύσουν την άμεση απόδοσή σου.
  • Μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες που ευθυγραμμίζονται με την πορεία της καριέρας σου.
  • Δεξιότητες ή εργαλεία που χρειάζεσαι για να ενισχύσεις την αποτελεσματικότητα της εργασίας σου.

Θυμήσου, οι ρεαλιστικοί στόχοι που συνδυάζουν την προσωπική και την επαγγελματική εξέλιξη είναι απαραίτητοι. Αυτή είναι επίσης, μια εξαιρετική αφορμή να συζητήσεις τις ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, που θα μπορούσαν να ωφελήσουν εσένα και την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι.

4. αξιολόγησε τις δεξιότητες και τις μισθολογικές σου αποδοχές

Χρησιμοποίησε την ετήσια αξιολόγηση της απόδοσής σου για να αξιολογήσεις τον ρόλο σου στην εταιρεία.

Απέκτησες νέες δεξιότητες κατά τη διάρκεια του έτους που ενίσχυσαν τη συνεισφορά σου στην εταιρεία; Ανέλαβες νέες ευθύνες που, ίσως, θα σε βοηθήσουν να επανεξετάσεις τον τρέχοντα τίτλο εργασίας σου; Μήπως ο μέσος μισθός του επαγγέλματός σου έχει αυξηθεί πρόσφατα;


Είναι σημαντικό να αξιολογείς τακτικά τη θέση εργασίας σου για να διασφαλίζεις ότι είσαι ευχαριστημένος/η με την τρέχουσα κατάσταση, πέρα από τη συνολική απόδοσή σου. Κάνε μια έρευνα για τον μέσο μισθό της θέσης εργασίας σου για τον κλάδο στον οποίο ανήκεις, ώστε να διαπιστώσεις αν οι αποδοχές σου ανταποκρίνονται στα δεδομένα της αγοράς.

Αν διαπιστώσεις ότι υπάρχει απόκλιση, παρουσίασε τα ευρήματά σου κατά την ετήσια αξιολόγηση και συζήτησε πιθανούς τρόπους βελτίωσης με τον manager σου. Τα δεδομένα από αξιόπιστες πηγές, μπορούν να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία σου.

Για συνέχεια του άρθρου επισκεφτείτε τη σελίδα: https://www.randstad.gr/symvoules-karieras/symvoyles-karieras/aksiologisi-tis-apodosis-ergazomenon-7-symvoyles-gia-na/

Μετάβαση στο περιεχόμενο