To Εργαστήριο Γλώσσας, Λαογραφίας και Πολιτισμού του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και η Επιτροπή Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σας προσκαλούν στη διαδικτυακή ημερίδα με τίτλο: ”Καταπολεμώντας ανισότητες στο σχολείο: Προτάσεις Κριτικού Γραμματισμού”.
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Μαΐου 2025, ώρα 18:00-20:30 στον σύνδεσμο Ms Teams: https://bit.ly/4jCmtQx
Πρόγραμμα ημερίδας:
18:00-18:10
Χαιρετισμοί
– Λήδα Παπαστεφανάκη, Πρόεδρος Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
– Χρήστος Παπακώστας, Εργαστήριο Γλώσσας, Λαογραφίας και Πολιτισμού, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
18:10-18:40
”Ρευστός ρατσισμός και κριτικός γραμματισμός”, Αργύρης Αρχάκης, Πανεπιστήμιο Πατρών
18:40-19:00
”Κοινοβουλευτικός λόγος και ρευστός ρατσισμός: Μια διδακτική πρόταση αξιοποίησης των πολυγραμματισμών για την ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών”
Bάσια Τσάμη, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κυριακούλα Τζωρτζάτου, Πανεπιστήμιο Πατρών
Νικολέττα Παναγάκη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
19:00-19:20
”Τεχνητή νοημοσύνη και κατασκευή ταυτοτήτων φύλου: Ανιχνεύοντας στερεότυπα στον ψηφιακό κόσμο”
Χριστίνα Χατζηγιαννίδου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης & 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου
Αναστασία Γ. Στάμου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μαθητική ομάδα 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Βόλου: Συγή Γου, Κωνσταντίνα – Μαρία Νταγουλούδη, Στέφανος – Ραφαήλ Παναγιωτάκος, Μιχαήλ – Άγγελος Παψαράς, Μιχαήλ Σολλ, Σιλουανή Σολλ
19:20-19:40
”(Μετα)γλωσσικές στάσεις και εθνοπολιτισμικές ταυτότητες στο TikTok: Μια πρόταση κριτικού γραμματισμού για την αποδόμηση γλωσσικών και κοινωνικών στερεοτύπων”
Ειρήνη Κουτρουμπά, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Μαρίζα Γεωργάλου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
19:40-20:00
”Ψηφιακός ακτιβισμός και πολυγραμματισμοί: Διδακτική πρόταση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση”
Βασιλική Ξέστερνου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ράνια Καραχάλιου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
20:00-20:30
Συζήτηση
-
Έναρξη Εκδήλωσης: 2025-05-20
Λήξη Εκδήλωσης: 20/05/2025